I følge Ingeniøren online går Uk tilbage til diesel.

Voldsomme stigninger på elektricitet presser nu jernbaneselskaberne tilbage til dieseltog.

Med over 200 procents stigning bliver omkostningerne så store på jernbanetransport , at hele markedet skævvrides. Elektricitet er tilsyneladende ikke svar på en grøn fremtid.

 

Så længe man alder frie markedskræfter styre væsentlige udgifter til energi, så vil man ikke kunne omlægge fra traditionelle løsninger til grønne løsninger.

Varmepumper og elbiler mer meget godt , men hvis energiudgifterne overstiger det rimelige, så vil ingen omstille til en meget dyrere grøn løsning.

Det sker i England nu . Hvornår kommer turen til Danmark ?

 

Jo mere vi kobler vores elsystmer sammen, des hurtigere vil prisstigninger kunne ramme alle.

Som vi nu ser i England, så er det gasprisernes himmelflugt, der presser elpriserne op.

Og med en alt for lille kraftværks kapacitet skal der tilsyneladende ikke meget til.

Vi er heldige med megen vindkraft. Så længe det blæser.

Resten er dybt afhængige af import fra Norge, Sverige og Tyskland.

 

Engelske omlægninger til alternative el-leverandører har nu givet stribevis af konkurer. For nu kan man ikke købe billigt ind og sælge fordelagtigt til el-kunder. For de alternative leverandører skal også betale markedsprisen. Og den kan man ikke altid tørre af på kunderne.

Så har du skiftet til dubiøse danske el-leveandører, så sker det også her.

 

Se også:

 

https://ing.dk/artikel/stigende-stroempriser-faar-operatoerer-storbritannien-at-droppe-eltog-251137?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=ing_weekly

 

Ian

JSN Shine is designed by JoomlaShine.com | powered by JSN Sun Framework